2021-02-23
Поки більшість замовників готуються до переходу від тендерних комітетів до уповноважених осіб, вдосконалюють знання своїх співробітників, які займаються закупівлями та міркують, як повноцінно та ефективно запустити інститут уповноважених осіб (УО), Вінницький обласний центр культури "Щедрик" вже перейшов на новий формат закупівельної роботи тільки з УО.
Всі закупівлі «Щедрика»: звіти, спрощені та процедури організовує уповноважена особа - СЕНТЕМОН Наталія Альфредівна, яка водночас є керівником Центру.
При цьому Наталія Альфредівна продовжує використовувати в роботі приватний електронний підпис, замість кваліфікованого електронного підпису посадової особи.
Одна єдина спроба провести відкриті торги провалилась через «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг», хоча питань до закупівлі «Генератору Vitals Master EST 10-3dap (11кВт, автозапуск)» багато, не зважаючи на відміну торгів.
Почнемо із визначення предмету закупівлі, якій містить конкретну назву без зазначення про можливість надати еквівалент, що прямо заборонено законом та, відповідно, викликало запитання від потенційних учасників.
Серед кваліфікаційних критеріїв про наявність працівників відповідної кваліфікації (нагадаю, для купівлі генератору) було зазначено необхідність надати документи, які до кваліфкритеріїв взагалі не мають відношення, як в принципі і до працівників:
- копія ліцензії (дозволу) на надання юридичних послуг;
- інформація щодо практичних порад розробки стратегії і тактики захисту інтересів держави, здійснення інших заходів представництва інтересів держави Україна у справах, стосовно яких здійснюється закупівля.
Також в Додатку № 1, де мова про документи відповідно до статей 16 і 17 Закону «Про публічні закупівлі», Центр передбачив ще цілий перелік додаткових документів, що має надати учасник, але про які законодавець навіть не згадував в зазначених статтях (крім п. 2.)
Не аби яку увагу приділила УО Центру і до документів по статті 17 Закону, яка присвячена підставам для відмови в участі у тендері. Особливо вимагаючи документи учасника, які точно не передбачені ст. 17, як наприклад оригінали довідок про банкрутство та про відсутність заборгованості з податків, ще й видану не раніше ніж за місяць до дати подання документів. Не кажучи про документи на право підпису та копію статуту, які на думку УО Центру підтверджують що учасник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором .
Не можемо обійти увагою проект договору. Термін дії в ньому зазначений з «__»______2020р. по «__»______2021р. Випадки та порядок внесення змін – відсутні.
Не менш дивні речі відбуваються і на спрощених закупівлях Центру «Щедрик». Розглянемо для прикладу закупівлю природнього газу. В системі крім заповнення електронних полів до цієї закупівлі не завантажено жодного документу з описом предмету або вимогами до учасників. Це не заборонено, але досить дивно. На аукціон прийшло 2 учасника, а замість рішення про визначення переможця та до повідомлення про намір укласти договір замовник завантажує вже підписаний договір.
Зважаючи на всі ці факти, можна припустити, що проводити конкурентні закупівлі Центру досить складно, тому переважна більшість закупівель проводиться через прямі договори. Але і з ними не все просто.
До прикладу протягом грудня 2020 року було закуплено 2 однакових фотоапарати: SONY Alpha a6400. Один 4 грудня за 49 600грн., а другий 22 грудня за 45 000грн. Загальна вартість фотоапаратів складає майже 100 тисяч гривень і закупівля мала б бути проведена як спрощена.
Про всі зазначені факти було поінформовано Вінницьку облдержадміністрацію, тож сподіваємось надалі закупівлі Вінницького обласного центру культури "Щедрик" будуть проводитись на більш професійному рівні та під пильним контролем.