• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Новини партнерів: Чи дублює Стратегія розвитку громади Стратегію регіонального розвитку області?

Новини партнерів: Чи дублює Стратегія розвитку громади Стратегію регіонального розвитку області?

2022-10-05

Наша загальна стаття про процедуру формування Стратегій регіонального розвитку викликала велику зацікавленість та дискусію від «кому вони потрібні» до «чи мають громади переписувати Стратегію розвитку області?».

Пропонуємо розібратись з останнім питанням від Державної Стратегії до заходів Стратегій громад та їх фінансування детальніше на конкретному прикладі.

Візьмемо наприклад Львівську область, напрям –розвиток фізкультури та спорту. Одразу скажемо, що це є позитивною практикою, а Львівська область значиться серед прогресивних. Які можуть собі дозволити рухатись в розвиток. На відміну від більшості регіонів, показники яких не дотягуються до середніх по Україні. Відповідно у них мова поки може іти про вихід для початку хоча б на середньо українські показники. З подальшим рухом у розвиток в майбутньому.

Починаємо з Державної Стратегії регіонального розвитку на 2021-2027. Яка визначає основний напрям руху країни. Де зазначено: «Першочерговими завданнями нової регіональної політики є прискорення економічного зростання регіонів, підвищення їх конкурентоспроможності на основі ефективного використання внутрішнього потенціалу, створення нових робочих місць, покращення зайнятості населення, створення умов для повернення на батьківщину трудових мігрантів. Саме це може дати швидке та стійке зростання рівня якості життя людини незалежно від того, де вона народилася, де проживає зараз і де буде проживати у майбутньому.»

В Державній Стратегії регіонального розвитку (ДСРР) є:

Ціль 2. Територіальна соціально-економічна інтеграція і просторовий розвиток.

Яка кореспондується у СРР Львівської області: у

Стратегічну ціль 2. «Якість життя»

із завданням : 2.3.2. Формування здорового способу життя та розвиток сфери охорони здоров’я, яке реалізується за двома напрямами:

  1. У сфері охорони здоров’я з метою надання якісного та своєчасного медичного обслуговування;
  2. У сфері фізкультури та спорту для профілактики захворювань з метою формування «здорового способу життя».

Відповідно, у сфері фізкультури та спорту заходи мають формуватись саме з прицілом на це.

Виходячи з цих цілей має формуватись обласний бюджет за кожним напрямком. З врахуванням SWOT-аналізу.

Аналогічні цілі кореспондуються у Програму соціально-економічного та культурного розвитку Львівської області на період до 2021 року.

Відповідно, Управління фізичної культури та спорту Львівської ОДА (як орган, що на регіональному рівні відповідальний за формування регіональної політики у цій сфері), розробляє Цільову Програму- Комплексну програму розвитку фізичної культури та спорту Львівщини на період до 2021 року. Яка складається з 13 бюджетних Програм. Кожна з яких, згідно КПКВК відображає заходи, які направлені знов таки на досягнення цілі СРР у сфері фізкультури та спорту. Визначивши метою Програми:

- створення необхідних соціально-економічних, нормативно-правових, організаційно-технічних умов для здійснення заходів щодо розвитку фізичної культури та спорту у Львівській області

- зміцнення здоров’я населення шляхом створення умов для організації занять фізичною культурою і спортом у місцях проживання, масового відпочинку та навчання, формування серед населення навичок ведення здорового способу життя, зокрема облаштування сучасних тренажерних майданчиків і майданчиків зі штучним покриттям («штучна трава», «наливне» покриття);

- поліпшення фізичної підготовленості населення всіх вікових груп, передовсім дітей та молоді, організація змістовного дозвілля, профілактика правопорушень, шкідливих звичок тощо;

- сприяння розвитку спортивної інфраструктури області, утвердження авторитету Львівщини в Україні та за її межами.

Відповідно, ми бачимо як, де і для чого будуть використані кошти обласного бюджету для досягнення, в кінцевому випадку, цілі СРР та ДСРР.

Будуть організовуватись масові спортивні заходи, будуватись нові спортивні об’єкти та облаштовуватись тренажерні майданчики за місцем роботи, проживання, відпочинку. В різних місцях, де громадяни проводять свій час і мають змогу зайнятись оздоровленням.

Паралельно буде розроблятись нормативна база, кошториси, проєкти тощо для підготовки будівництва в наступні періоди. Частина коштів буде направлена на розвиток професійного спорту для «утвердження авторитету Львівщини в Україні та за її межами».

Ми зараз не розглядаємо фінансову частину. Лише описову.

Після цього Стратегії розвитку починають розробляти громади. Вони також спираються на цілі ДСРР та СРР, але з врахуванням своїх особливостей. У когось немає спортивних об’єктів і їм їх треба будувати. Десь не вистачає фахових тренерів, і їх треба залучати. А в якійсь громаді низька активність, і треба працювати над її подоланням. Відповідно, цілі і заходи Стратегії розвитку громади будуть відображати конкретно її потреби і спиратись на конкретно її ресурси.

Наприклад, ми вирішили що ми проблему саме в нашій громаді можемо вирішити побудувавши новий стадіон чи басейн. Беремо данні СРР і оцінюємо рівень платіжеспроможності громади.

І розуміємо, що наприклад Славська громада імовірно може собі це дозволити. На відміну, наприклад, від Новоміської. Тоді ми або плануємо інші шляхи досягнення нашої цілі, або готуємо проєкт для фінансування зовнішніми коштами. Або корегуємо цілі та завдання.

Наприклад, подивившись на рівень зарплатні в вашій ОТГ нижче середнього по регіону, ви вирішите, що саме на подолання цієї локальної проблеми вам варто направити більше коштів, відмовившись від стадіону на користь кількох спорт.площадок.

І виглядати ваша перевірка на вірність курсу буде так:

Але, в будь-якому випадку, цілі вашої Стратегії будуть іти у фарватері СРР. Вони можуть маті різні назви у різних громад, різні заходи і різні пріоритети фінансування. Але всі вони загалом будуть працювати на досягнення цілей регіону. А регіональні- на досягнення цілей ДСРР. Таким чином країни спільно рухаються в одному напрямку в одній системі координат і індикаторів. Це те, про що кажуть що разом і батька легше бити. Тобто долати спільні виклики і проблеми. Як це всі ми робимо зараз, працюючи на нашу Перемогу. Кожен на своєму місці робить що може. І зусилля кожного з нас в різних сферах рухають нас до нашої спільної цілі.

А щоб ці цілі та заходи приводили вас до бажаних вами результатів, приймайте участь у формуванні, реалізації та моніторингу за реалізацією СРР. Наш відео-посібник покликаний допомогти вам в цьому.

Головне- ваше бажання впливати та вчитись.

Посібник: https://studio.youtube.com/channel/UC3_y5fe-ekSPg7zW7SBFUNw/videos/upload?filter=%5B%5D&sort=%7B%22columnType%22%3A%22date%22%2C%22sortOrder%22%3A%22DESCENDING%22%7D

Більше інформації на нашому Youtube-каналі — https://www.youtube.com/watch?v=uTM__Vw3hr8&t=607s

Та веб-сайті- www.захист.zp.ua

Статтю розроблено ГО «Народний Захист» в рамках проекту, який виконує Інститут висвітлення війни та миру (IWPR) за підтримки МЗС Королівства Норвегії.

Проєкт ГО «Народний Захист»- «Стратегічний роз-ПИЛ».

Думка та позиції, висловлені у цьому відео не обов’язково відображають позицію МЗС Королівства Норвегії та Інституту висвітлення війни та миру (IWPR).

Кiлькiсть переглядiв: 104

Коментарi